söndag 13 maj 2012

Låda från Odla.nu kom

Mamma, syster och jag beställde lite plantor från odla.nu för första gången och de kom nu i veckan, så vi har delat upp dem. De väldigt bra förpackade också, så alla hade klarat sig väl under postgången!

Här kommer lite bilder på hur de var förpackade och några av blommorna, de jag beställde var Eldkrona, Pineberry "White dream" jordgubbar, vild vitlök och sedan delade jag och mamma på bonusen: Stjärnöga "Berry white".









Har planterat några av dem men måste skaffa mer jord till jordgubbarna och den vilda vitlöken!

4 kommentarer:

  1. Å´så roligt! Jag odlade mycket förr men numera blir det ingenting...bara fusk på min altan! Går ju inte att ha levande växter när man sticker iväg rätt som det är...kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Fint paketerat och plantorna är ju storaoch ser fina ut. Har flera kompisar som skickat efter från odla.nu. Har suttit och kikat på en pelargon som ser ut som en bonsai.
    Har oxå köpt den mojängen mar har till vitlök från Tupperware men den och jag är inte sams. Så den fick bli en hyllvärmare. Gillar potatisskalaren perfekt när man har ont i händerna. Och vinöppnaren är den bästa vi haft.
    Kortet blev bra fast jag tog det genom fönstret. Var så fint och se försökte fota hela men det gick inte.
    Jag höll på med tvätt och strök en massa igår. Gjorde ett kort och börja virka en badanka.
    Ha en bra dag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  3. Verkligen snyggt och bra förpackat! Hoppas att rea gröna fingrar gör så att växterna trivs hos er! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina plantor ni fick. Jag är medlem i Odla.nu men har aldrig beställt något. Lycka till! kram

    SvaraRadera