måndag 2 april 2012

Gårdagens loppisfynd/Yesterdays fleamarket finds

Jag cyklade i snöovädret till travet och storloppisen som var där, trodde att det inte skulle vara så mycket folk p g a vädret men misstog mig, det var packat med folk! Så första varvet såg jag inte så mycket , p g a folket och att mina glasögon immade igen hela tiden! =) Andra varvet såg jag ett litet växthus och lite asiatiska målningar, men var inte säker på att jag skulle köpa dem så kikade lite mer omkring!

Till slut så blev det ett litet växthus (IKEA) och två små målningar med asiatiska teman, för summan 80 kr för allt! Lyckades cykla hem med dem också, trots ökat snöfall och isbark på glasögonen, fick stanna några gånger för att få tillbaka sikten!

Tänkte att jag skulle behandla växthuset på något vis så att det klarar regn och rusk, men vet inte hur, så har ni tips, skriv en kommentar! =)



4 kommentarer:

  1. Kanske olja in det ? Har du tänkt att ha det på balkongen ? Kul med loppis, händer att jag åker på dem med då och då. Kram

    SvaraRadera
  2. Köp hem träolja o täck med det. Det har man ju på altanerna så det ska väl gå bra. Här har vi strålande sol idag, men kyligt. +3 just nu, men snart kommer solen på termometern o då stiger det. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Fina fynd du gjorde.
    Tänk på att behandla med något som är bra för det som ska växa i växthuset.
    Tycker det är jobbigt med glasögon när det är snö och kallt.
    Vill ha till nästa vinter en mössa med skärm som man kan dra ner när det snöar för mycket. Har sett en fin som man kan sticka.
    Många tycker att mina häxor är fula när dom ser dom. Jug tycker dom är charmiga.
    Kallt i morse när jag vakna -8. Snön vi hade försvann igår.
    Blev några påskkort gjorda igårkväll, dom blev enkla det får duga att skicka iväg.
    Ha en bra dag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  4. Vilkemn fyndmaja du är! Altid roligt när man hittar saker man vill ha1 Kramar

    SvaraRadera