söndag 15 april 2012

Cupcakes och växthus

Jag bakade cupcakes som kallades en chokladälskares dröm igår, dels för att bjuda min vän Stina på när hon hjälpte mig att färga om håret och dels inför ME&I klädpartyt på tisdag! =)



Sedan har jag äntligen fått målat klart växthuset (loppisfyn) så att det klarar att stå ute när det blir varmare, dock så hade de limmat på plasten så allt går inte att måla! För närvarade får det stå inne, med snö som fortfarande faller emellanåt och minusgrader så har inte ens bord och stolar kommit upp på balkongen än! Lite bilder på mina plantor hänger med också! =)



Ruccola, citronkoriander, chili


 
Chili



 Dill

  
Detta ska bli luktärter när de kommer upp så småningom! =)


Rocket, mizuna, salvia


Smultron


8 kommentarer:

  1. Oj, så mycket du odlar...här är den mesta "växtligheten" på fuskbasis...hihi...De chokladgoingarna såg vekligen läckra ut! Kramiz

    SvaraRadera
  2. De där såg mumsiga ut!!!!

    SvaraRadera
  3. Great idea with the mini green house.
    Hugs
    Desire

    SvaraRadera
  4. Flitiga du, det ser gott ut det där :) Tar gärna en till kaffet sedan när jag har vaknat upp till liv i em ;) Kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Har kikat på ditt fina bebiskort.
    Fint växthus.
    Mycket du har sått. Kul du ser väl nästan dag för dag hur det växer.
    Hade en chiliplanta för två år sen på balkongen. Fick mycket chili på den.
    Mycket av snön ligger kvar. Är -1. Dom har lovat mer snö på tisdag, hoppas det blir regn istället.
    Idag blir det dietistbesök.
    Mums vad goa cupcaksen ser ut.
    Ha en bra dag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  6. Nej men så fint du har gjort. Du verkar ha riktigt gröna fingrar du. Och så fina "barnkammare" dina plantor har :) Kram

    SvaraRadera
  7. Vad bra att tjuvstarta lite och hjälpa naturen på traven. Du får en massa gott när det vuxit färdigt!

    SvaraRadera
  8. Här har vi en som har gröna fingarar. Spännande saker du odlar. Så fint lilla växthuset blev också..
    Me&I klädparty har jag hört talas om men ej varit på själv. Du får säga sen om det var bra..

    Kramisar

    SvaraRadera