lördag 21 april 2012

CDAC Progressive Freebie Challenge #16 Part 2

Here is my second card for CDAC Progressive Freebie Challenge #16 "Something's in the air" and this card is made with a wonderful flower from the Wax Fruit Company
I used some different shades of pink and coral + two kinds of yellow for the middle, a blue background and framed it with a piece of a wrapping paper and layered that on a white cs with some shimmer!


Här är mitt andra kort till CDAC Progressiva freebie utmaning #16 "Det är något i luften" och detta kort är skapat med en underbar blomma från Wax Fruit Company!

Jag använde rosa och korall till blomman, två olika gula nyanser till mitten avblomman och blått till bakgrunden! Ramade in den med en bit från ett omslagspapper och använde ett skimmrande vitt papper till själva kortet!

15 kommentarer:

  1. Another beautiful card Elenor, love the colors you chose for this card.

    SvaraRadera
  2. Väldigt vacker blomma, så fint kort! Kramiz

    SvaraRadera
  3. Very attractive, I wasn't sure about this image but you have done it beautifully. Xx

    SvaraRadera
  4. Så fin blomma, och i luften hade jag hoppats att man hade fått känna av det men just nu är det småspik därute. Bilbingo blir av oavsett. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Wooooow så fint det blev.
    Grisarna lag jag bara dit när jag fota, dom fick bara vara fotomodeller.
    Nu är det bara att vänta på lappen så man kan hämta och testa soygurten.
    Det är mycket blåst och mulet hos mej. Idag är det paraplyväder.
    Var en gymnast som sa om bilkörning till mej. Jag blir så skönt trött när jag varit på akupunktur.
    Gymnasten har inte hört av sig än.
    Igår börja jag virka en ost som jag ska ha i ostkupan.
    Ha en bra dag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  6. Ett riktigt fint sommarkort. Längtar tills blommorna börjar växa i rabatterna. Fast när man tittar ut nu så känns det avlägset. För tillfället öser det ner och känns kallt. Mer som höst :(

    Hoppas din helg varit riktigt bra..

    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Vilken fin färgkombination. Jag gillar det där med korall.

    Vet du, jag tror faktiskt att Anton kommer att vinna hela Let´s dance om inget oväntat kommer emellan. Det är så spännande :) Kram

    SvaraRadera
  8. En så vacker blomma! kram

    SvaraRadera
  9. This is gorgeous Elenor, fabulous image to work with I have had fun making mine up...
    Love ~ Lady Anne xxx

    SvaraRadera
  10. Another beauty Elenor! I love the colours you've used. This would look great, framed and on the wall. :)

    SvaraRadera
  11. Super fint. Härligt färglagt :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  12. Gorgeous card! Love the soft tones of the flowers with the bright blue!
    Thank you so much for playing the CDAC PROGRESSIVE CHALLENGE
    ~Ruza CDAC PC DT

    SvaraRadera