lördag 27 augusti 2011

Lite luffarslöjd =)

Jag har testat att återuppliva mina luffarslöjdkunskaper igen, har lyckats hyfsat men fått vldigt ömma fingrar på köpet och sagt en del mindre fina ord på vägen! =)
Testade att göra en mini version av kronan 3,5x3 cm, den större var betydligt enklare att få ihop men skam den som ger sig! =)



Sedan fick jag inspiration till att göra en katt när jag var norrut i sommar, kan nog förbättras så småningom! =)




Sist men inte minst några änglar som jag fick inspiration från på kursen, det blev en jättestor och några mindre! =)







25 kommentarer:

  1. Super cute, Elenor!!! :) Love the angels!

    SvaraRadera
  2. Wow, wow, wow! These are just beautiful, all of them. I really, REALLY love the crown!!!

    SvaraRadera
  3. Du är så duktig... kan du göra en igelkott tro? ;)

    Ja räkorna och vitlöksbröd var mums, idag skall vi på festival så får se vad de har för mat där haha.... :) inget så lyxigt i alla fall... :)

    kram

    SvaraRadera
  4. Hej på dej!
    Vad mycket fint du har gjort.
    Blev shitdålig i torsdags nu som först har jag lämnat sängen.
    Skåpet är så djupt så det gäller att komma ihåg vad jag ställt bakom backarna. Lag alla papper i backar lättare att se vad man har.
    Jag är en riktig kaffetunna men det smakar inte nu. Kanske ska fixa te blev sugen när du skrev om det.
    Är friidrott nu blir nog att jag slökollar lite med en virkning.
    Ha en bra helg.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  5. Älskar änglarna.. de är ju grymt söta :) Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad snygg! :D Visste inte att det heter luffarslöjd. Har testat det där förut men det blev inte alls lika bra som dina verk.

    - Ja visst är det fint med citat i bilder! Håller med dig! :) Hopps du får uppleva Amsterdam någon gång, annars än mellan flygningar. Det är väl värt ett besök! :)

    SvaraRadera
  7. Hej.
    Jättefina saker du skapat. Gillar luffarslöjdat.
    Ha en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är väl konstigt att allt går bättre med en massa "vackra" ord ;) Kram

    SvaraRadera
  9. wow Elenor, your wire creations are beautiful. I am so in awe of people that are able to create things, that actually look like something other than a blob, out of wire.

    SvaraRadera
  10. fin blogg du har :)
    följa varandra via blogkeen eller bloglovin?

    SvaraRadera
  11. Elenor, your wire creations are great! I love the little cats and angles. You certainly are very talented. :)

    SvaraRadera
  12. Underbara, skal du börja sälja ? Kanske sätta igång en tävling i bloggen ? Ha en fin Söndag. Kram

    SvaraRadera
  13. Kanske inte det lättaste och göra en igelkott heller :)

    kram

    SvaraRadera
  14. oh spännande! Skall bli kul och se sen :)

    Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  15. Jätte fina saker du gjort! kram

    SvaraRadera
  16. Dom är ju som finast när dom inte är perfekta. Det ska synas att dom är gjorda för hand. Det ser inte vidare enkelt ut att göra..

    Kramisar

    SvaraRadera
  17. Riktigt fina saker! Luffarslöjd har jag aldig försökt mig på!!!

    SvaraRadera
  18. Elenor, these are all great. I can imagine your fingers were very sore. Seems the smaller something is, the harder it is to work with.

    SvaraRadera
  19. Riktigt fina änglar blev det ju...fast jag förstår att du får ont i fingrarna! Kramiz

    SvaraRadera
  20. Hej Tjejen!
    Nu mår jag bra. :)
    Kollar lite då och då på Friidrotten igår satt jag och virka på ett syskondjur. Mönstret är på Engelska svårt för mej som inte är haj på det. Men hitta en bra förklaring på nätet med allt som hör virkning till.
    Nu längtar jag verkligen att garnet ska ta slut som jag fick av tanten. Vill göra mina saker.
    Vad såg ni för film?
    Ha en bra dag.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  21. Pust.. Nu har jag jobbat klart helgen och det är riktigt skönt att vara hemma nu. Kram

    SvaraRadera
  22. Det var riktigt skönt med lite sömn. Nu blir det bara att samla nya krafter :) Hoppas att du har haft en bra start på veckan. Kram

    SvaraRadera
  23. Hej igeeen! Men jessus så fina grejer du fått till! De är så gulliga och har liksom en egen själ, då de ju är helt unika. Riktigt käcka!

    SvaraRadera
  24. Åh!! Änglarna var hur fina som helst=D De andra också, men änglarna är en klar favorit=D

    SvaraRadera
  25. Just so pretty! I love the kitty too!

    SvaraRadera