söndag 5 juni 2011

Var tog helgen vägen???

Jösses, nu har vi varit ledig sedan onsdag eftermiddag och dagarna har bara rusat iväg, känns som att jag knappt hunnit det jag tänkt! =) Har i alla fall varit på torsdagsmiddag på Berghem, fredag fikade på stan med en kompis och hennes kille på NK. 
Åkte en tur till Media Markt också med skrivaren igen, tydligen ska man inte använda skrivarpapper med hål i, då skrivs endast en liten del ut och resten blir tomt! Däremot funkar inte det med tjockare papper och jag hittar ingen bra inställning som kan hjälpa till heller, så ska ringa Epsons support på tisdag. 

Lördag blev det spel på Tomtebo, Power grid med K & J, J och M, det var skoj, åt godis och drack te. Fick även en till blomma av M&M, en passionfruktsblomma, fick ett skott i torsdags och nu en stor blomma, så har planterat om den stora. Körde hem blomman till mig och sedan vidare tillbaka till mamma med bilen, lite knepigt med skenan så skippar morgondagens tur till Ö-vik!


Väl hos mamma så tog vi en tur upp till BOOM där de hade 70% på en massa saker, köpte 5 krukor och 7 fat för 61 kr, bra kurs! =) Sedan tog vi en tur till Plantagen, kom därifrån med hängkrukor, lecakulor, jord, ställning till tomatplantan och metalltråd. Fika och middag hos mamma, sedan packa ned allt i min och mammas cykelkorg, hem och få in allt innan jag hoppade in i duschen och sedan iväg på dans. Första åket i vår danskompis L's nya bmw, hade en underbar kväll i Bredsele, premiär för sommardanserna där, stod inte på hela kvällen så var nöjd, kanske hade fått vara en mysigare sista dans men man kan inte få allt! Kom hem strax innan4 och somnade snabbt!

Idag ställde jag klockan på 11, vaknade vid 11.30, hann precis vakna till då kom mamma förbi, vi hjälptes åt att fylla järngrytan på balkongen med sopsäck, lecakulor, ställning och jord, sådde lite sommarblomsterfrön i den + hängde upp två krukhängare. Sedan for mamma hemåt och jag läste klart till mitten av bokklubbsboken, hann med bussen upp till Ålidhem och bokklubbsmötet. Vi läser just nu "Gräset sjunger" av Doris Lessing, lite annorlunda bok, ska bli intressant att läsa andra delen! Vi klura ut en sommarbok som vi kan läsa under sommaruppehållet! L som flyttat till storstan har varit uppe i helgen så hon var med också + J som också är på besök, så vi var en stor skara idag, 7 vuxna och 1 liten, den lille fick en bok av oss i bokklubben, "Super-Charlie" av Camilla Läckberg, verkar vara rolig! =)
Efter vårt långa möte så hakade jag på M och J, vi åkte och köpte pizza och for sedan hem till M&M, åt god pizza och spelade två omgångar plump innan jag tog en rask promenad hemåt!

Imorgon är det Sveriges nationaldag, ingen aning om vad jag ska göra, men blir nog att fixa lite mer på balkongen, göra klart kort och träffa syster en sväng! Hade tänkt åka till Ö-vik och lyssna på Alexander Rybak men orkar inte köra så långt själv, så får skippa det nöjet!

1 kommentar:

  1. Hoppsan Hoppsan!!!! Och jag som tyckte jag haft fullt upp i helgen *ler*

    SvaraRadera