måndag 26 juli 2010

Andra delen på resan

I lördags satte jag mig på buss från Sandviken till Gävle och kramade om min kompis J innan dess, det var jättekul att träffa henne och J igen!

Bussen tog mig till Gävle och där stannade den inte på samma ställe som tidigare, så jag och en tjej hjälptes åt att hitta rätt men vi kom med tåget i alla fall. Tog på mig hörlurarna, grabbade tag i min bok och sen läste jag tills vi kom fram till Sthlm. Tydligen hade man kunnat åka direkt med ett annat bolag men det visste inte jag. Träffade på en danskompis på centralen och efter det fikade jag lite innan det blev tågbyte och färd mot Örebro. 
V kom och hämtade mig på tågstationen och sedan kom vi hem hit till en färdig middag gjord av D, så blev lite sent med mat men gott var det!

Igår regnade det mest så vi tog en färd till Karlstad och bergvik köpcentrum, där inhandlades en regnrock, som kanske blir användbar till Putte i parken, om nu inte vädret blir bättre. Vilket vi alla hoppas på! *håller tummarna*

Idag har vi varit och handlat lite efter en lång sovmorgon, lite svalare här då det mest regnat, så sovit lite hårdare. Nyss ätit Shepard's pie till middag, det var väldigt gott! D är kanonbra på matlagning!

Imorgon ser det ut att bli en minibloggträff, får se vilka vi blir, men trevligt blir det säkert!

Just ja, ett till boktips: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson! Helt underbar bok och jag är så förtjust i den! Den valde vi som sommarläsning i bokklubben och den är bara ett måste att läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar